måndag 23 januari 2012

23.01.12

det var många som gillade mina kladdkakebrownies, så jag tänkte lägga ut mitt recept!

sätt ugnen på 175 grader
*3 ägg
*2 tsk vaniljsocker
*4 dl socker
vispa pösigt.

*150 gram smör
smält smöret och häll ner i bunken, rör om
.
*2,5 dl vetemjöl
*5 msk kakao
*1 krm salt
*1 tsk kanel (man kan ta mer om man vill)
blanda i en annan bunke.

häll ner mjölblandningen i andra bunken och rör om med en sked.
smöra och bröa en form (en långpanna, 20x25 cm) och häll ner smeten.

den ska vara i ugnen ca 25 minuter, men man får kolla hur den ser ut.

låt den svalna och gärna stå i kylskåp några timmar innan du skär upp den (annars blir det svårt).

avnjut exempelvis med ett glas kall mjölk. hoppas det smakar!

mario ville också ha, men det fick han inte!

2 kommentarer:

  1. alltså dessa brownies räddade min sugiga gårdag så jävla VÄRDEFULLA

    SvaraRadera
  2. sv: jag kanske inte vågar längre.... Har ett sånt dilemma!

    SvaraRadera